Diakon Palvelut Oy:n verkkokaupan ja etämyynnin sopimusehdot voimassa 07.05.2024 lähtien

Y-tunnus: 0215490-0
Käyntiosoite: Metsämiehenkatu 2 I, 28500 Pori
Puhelinnumero: 02-6242 100 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta), arkisin klo 9-15
Sähköposti: verkkokauppa@diakon.fi

Palvelut

Diakon Palvelut Oy:n verkkokaupassa ja etämyynnissä (jäljempänä ”palveluntarjoaja tai verkkokauppa”) tarjotaan (jäljempänä ”asiakas”) elintarvikkeita, hyvinvointi- ja kotisiivouspalveluja sekä lahjakortteja kuluttajille sekä yritys- ja yhteisöasiakkaille. Sopimusehdot tukevat ja täydentävät muuta sovellettavaa lainsäädäntöä siltä osin kuin se pakottavan lainsäädännön puitteissa on sallittua. Alaikäisiltä edellytämme huoltajan kirjallista suostumusta eikä alaikäinen voi maksaa luotolla. Toimitus- ja toiminta-alueemme on määritelty palvelukuvauksessa.  Diakon Palvelut Oy voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, asiakkaan on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilaamista.

Palvelusopimus etämyynnissä

Asiakkaan kanssa tehdään kotiin annettavista palveluista kirjallinen palvelusopimus, jossa sovitaan toteutettavista palveluista. Mikäli palvelusopimus on ristiriidassa yleisten sopimusehtojen kanssa, sovelletaan palvelusopimusta. Asiakas voi tilata myös palvelusopimukseen kuulumattomia palveluita, mutta näiden toimittaminen edellyttää, että niistä sovitaan erikseen kirjallisesti tai muulla pysyvällä tavalla.

Palveluiden ja tuotteiden hinnat

Palveluiden ja tuotteiden hinnat sekä palvelu- ja tuotekuvaukset on esitetty verkkosivuilla tai sopimusta tehtäessä. Hintoihin sisältyy Suomessa kulloinkin voimassa olevan arvonlisävero (kun kyse on arvonlisäverollisesta palvelusta).

Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Mikäli hinta muuttuu sopimuksen tekemisen jälkeen, noudatetaan aina sopimuksentekoajankohdan hintaa. Jos verkkosivuilla tai tarjouksessa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido palveluntarjoajaa. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta virheellinen hintatieto ei sido muulloinkaan.

Diakon Palvelut Oy:llä on oikeus tarkistaa asiakkaan alennuksia ja muita etuja tilauksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita. Erityisissä alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tämä tarkoittaa sitä, että koodia voivat käyttää vain rekisteröityneet/kirjautuneet asiakkaat ja vain yhden kerran. Etuja ei myöskään voi yhdistää. Tarkemmat tiedot tarjouksista ja alennuksista ovat tuotetietojen yhteydessä tai ilmoitetaan erikseen esimerkiksi alennuskoodin yhteydessä.

Tilattu palvelu käytettävä vuoden sisällä ostopäivästä. Kampanjoissa, kuten esimerkiksi Ystävänpäivätarjouksessa, voi palvelun käyttöaika olla rajatumpi. Tämä käy ilmi kulloisestakin tarjouksesta.

Henkilötietojen käsittely

Henkilötietojen käsittelystä löytyy tarkemmin tietoja Diakon Palvelut Oy:n asiakasrekisterin tietosuojalausekkeesta.

Rekisteröityminen

Asiakas voi halutessaan myös rekisteröityä Diakon Palvelut Oy:n asiakkaaksi. Rekisteröityminen on maksutonta. Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä, mutta mahdollistaa oman tilausten seurannan.

Rekisteröityminen tapahtuu toimivalla sähköpostiosoitteella ja asiakkaan valitsemalla salasanalla. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Diakon Palvelut Oy:n asiakaspalveluun, jos asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat joutuneet jonkin kolmannen osapuolen haltuun tai, että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Diakon Palvelut Oy:lla on oikeus jäädyttää tai sulkea asiakkaan tunnukset, mikäli se havaitsee väärinkäyttöä asiakastilillä.

Maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Maksaa voi kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeilla. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail. Korttimaksaminen: Visa-, Visa Debit-, Visa Electron, MasterCard-, Debit MasterCard ja American Express -kortit. Mobiilimaksaminen: MobilePay. Muut maksutavat: Epassi hyvinvointi ja Smartum hieronta (osassa tuotteita), Walley Lasku/osamaksu ja OP Lasku. Verkkokaupassa käy maksuvälineenä myös Diakon Verkkokaupasta ostettu lahjakortti.

Tilausvahvistus

Kun maksutapahtuma on vahvistettu, kuluttaja-asiakas saa tilausvahvistuksen, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot sekä tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä, menettelyistä ja määräajoista. Mikäli tilausvahvistuksessa on korjattavaa, asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jonka yhteystiedot ovat tilausvahvistuksessa.
Diakon Palvelut Oy pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilausta, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta etämyynnissä Diakon Oy:llä on oikeus peruuttaa tilaus ilman velvollisuutta korvata mahdollista vahinkoa.

Toimitustapa

Toimipaikkanoudot:
Elintarvikkeet (kakut, voileipäkakut, muut leivonnaiset, salaatit, keitot ja buffetmenut). Voitte noutaa verkkokaupasta tekemänne ostokset tilauksen yhteydessä määriteltynä päivänä. Mikäli tuotteen noutaa joku muu henkilö asiakkaan puolesta, tilausvahvistus tulee esittää noutotilanteessa.
Lounas 10-kortti: Voitte noutaa korttinne tilausvahvistusnumeroa vastaan DiakonJuhlan Pihlajasalin kassalta (Metsämiehenkatu 2 J, Pori) lounaalle tullessanne tai Pihlajasalin aukioloaikojen puitteissa.

Sähköpostitse lähetettävä toimitus haluttuun sähköpostiosoitteeseen (esim. lahjakortit).

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus etämyynnissä

Etämyynnissä kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus, peruuttamisoikeuden rajoituksen huomioiden, syytä ilmoittamatta 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä. Tarkemmat tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä ja sen vaikutuksista ovat peruuttamisohjeessa joka on myös tilausvahvistuksessa.

Diakon Palvelut Oy ei aloita peruuttamisoikeudenalaisen palvelun suorittamista peruuttamisajan kuluessa ilman asiakkaan nimenomaista pyyntöä. Nimenomainen pyyntö aloittaa palvelun suorittaminen peruuttamisajan kuluessa tehdään ennen maksamista verkkokaupassa. Asiakas hyväksyy, että mikäli palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä, menettää asiakas peruuttamisoikeutensa. Asiakas on peruuttamistilanteessa velvollinen korvaamaan Diakon Palvelut Oy:lle kohtuullisen osan siitä palvelun osasta, jonka asiakas on saanut hyväkseen ennen peruuttamisilmoituksen tekemistä.

Sopimuksen peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa palvelua koskevan sopimuksen tekemisestä. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella mutta sen käyttäminen ei ole pakollista tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@diakon.fi.

Poikkeukset peruuttamisoikeuteen etämyynnissä

Palvelulla, joka on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä, ei ole peruuttamisoikeutta edellyttäen, että asiakas on esittänyt nimenomaisen pyynnön palvelun suorittamisesta peruuttamisaikana ja asiakkaalle on kerrottu peruuttamisoikeuden menettämisestä tässä tilanteessa.

Elintarvikkeilla ja nopeasti pilaantuvilla hyödykkeillä ei ole peruuttamisoikeutta. Tämä koskee kaikkia valikoimissamme olevia ruokia ja elintarvikkeita; kakkuja, voileipäkakkuja, leivonnaisia, buffetmenuja, keittoja, salaatteja yms.

Myönnämme kuitenkin laista poiketen mahdollisuuden peruuttaa tehty elintarviketilaus (koskee koko valikoimaa) mikäli teette peruutuksen kaksi (2) päivää ennen sopimuksessa määriteltyä noutopäivää. Peruuttamisesta on ilmoitettava sähköpostitse juhla@diakon.fi tai puhelimitse 044 705 2254 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta) viimeistään kl. 14.00 mennessä.

Lounaskortilla tai lahjoituksilla ei ole peruuttamisoikeutta.

Lahjakortin käyttöehdot:

Lahjakorttia voi käyttää tietyin rajauksin kaikissa palveluissa ja elintarvikkeissa. Tarkista rajaukset lahjakortista. Lahjakortti on voimassa yhden vuoden ostopäivästä.

Maksun palauttaminen etämyynnissä

Palautamme maksetun hinnan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä kaupassa, ellei erikseen muuta sovita. Etämyynnin 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita vetoamista virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli tuotteessa tai palvelussa on virhe, palveluntarjoaja vastaa virheestä kuluttajasuojalain ja muun pakottavan lainsäädännön mukaisesti.

Palvelun virhesäännökset

Palveluntarjoajan oikeus korvaukseen asiakkaan peruuttaessa jo sovitun palvelun

Palveluntarjoajalla on oikeus korvaukseen, kun palveluntarjoaja purkaa sopimuksen asiakkaan sopimusrikkomuksen vuoksi tai jos asiakas rikkoo sopimuksen peruuttamalla palvelun muuten kuin etämyynnin peruuttamisoikeuden puitteissa. Asiakas on velvollinen korvaamaan jo saamansa palvelun täysimääräisesti sekä korvaamaan sopimuksen purkamisen tai peruutuksen vuoksi sellaiset kustannukset, jotka aiheutuvat sopimuksen päättämisestä ja jotka jäävät palveluntarjoajalle hyödyttömiksi, mikäli sopimuksen purkaminen/peruuttaminen tapahtuu 24 tuntia ennen sopimuksen mukaista suoritusajankohtaa.

Palvelusta on suoritettava täysi korvaus, mikäli purkaminen/peruuttaminen tapahtuu vähemmän kuin 24 tuntia ennen sopimuksen mukaista suoritusajankohtaa.

Toistaiseksi voimassaolevan palvelusopimuksen päättäminen

Kumpikin osapuoli voi irtisanoa jatkuvan palvelusopimuksen päättymään irtisanomisajan kuluttua. Irtisanominen on palveluntarjoajan toimesta tehtävä kirjallisesti. Irtisanomisaika on 14 päivää ja se alkaa kulua irtisanomispäivää lukuun ottamatta heti kun osapuoli on antanut toiselle irtisanomisilmoituksen.

Sopimuksen purkaminen palveluntarjoajan viivästyksen perusteella

Asiakas saa purkaa sopimuksen päättymään heti, jos viivästys on palvelun luonne ja muut olosuhteet huomioon ottaen olennainen. Mikäli huomattava osuus palvelusta on suoritettu, asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus vain siltä osin kuin palvelu on suorittamatta.

Palvelusuorituksen virhe

Asiakkaalla on oikeus vaatia, että palveluntarjoaja korjaa virheen tai uusii suorituksen ilman että siitä aiheutuu asiakkaalle lisäkustannuksia. Palveluntarjoaja ei ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siitä aiheutuu hänelle kohtuuttomia kustannuksia tai kohtuutonta haittaa. Vaikka asiakas ei vaatisi virheen korjaamista, saa palveluntarjoaja suorittaa oikaisun omalla kustannuksellaan, jos palveluntarjoaja asiakkaan ilmoittaessa virheestä viipymättä tarjoutuu tekemään sen.

Jos virheen korjaaminen tai uusi suoritus ei tule kyseeseen, asiakkaalla on oikeus saada virhettä vastaava hinnanalennus tai purkaa sopimus, jos virhe on niin olennainen, ettei muu oikaisukeino tule kyseeseen.

Virhevastuu ja reklamaatio-ohjaus

Jos palvelu tai hyödyke ei vastaa sopimusta tai se on muutoin virheellinen, pyydetään asiakasta ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jonka yhteystiedot löytyvät tilausvahvistuksesta. Pikainen yhteydenotto helpottaa ja nopeuttaa reklamaation käsittelyä. Diakon Palvelut Oy vastaa virheistä kuluttaja-asiakkaille kuluttajansuojalain säännösten mukaisesti.  Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta vastuun ylärajana on kuitenkin aina ostettujen tuotteiden tai palveluiden hinta.

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa mielellään kaikissa palveluihimme liittyvissä kysymyksissä. Yhteystiedot: puh 02-6242 100 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta), arkisin klo 9-15 tai sähköpostilla verkkokauppa@diakon.fi.